خانه  > اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ بازداشت تعدادی از شهروندان در قم

اعتراضات سراسری؛ بازداشت تعدادی از شهروندان در قم

خبرگزاری هرانا – اطلاعات سپاه قم، با انتشار اطلاعیه ای از بازداشت تعدادی از شهروندان به دلیل آنچه که «اقدامات مخل امنیت در فضای مجازی» عنوان کرده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، روابط عمومی اطلاعات سپاه علی بن ابیطالب قم از بازداشت چند شهروند در این شهر خبر داد.

اطلاعات سپاه قم در این اطلاعیه مدعی شد: “تعدادی از سرشبکه‌های اصلی فعال درفضای مجازی که نقش هدایتگری برای انجام اقدامات مخل امنیت در استان را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.”

در این اطلاعیه ادعا شده است این که “اعضای این شبکه در طی اغتشاشات اخیر فعالیت‌ های گسترده‌ای در حوزه دعوت به اغتشاشات، تشویق به شعارنویسی، توزیع تراکت، توهین به روحانیت و سایر اقدامات مخل امنیت عمومی داشتند.”

در این گزارش به هویت، تعداد و محل نگهداری این شهروندان اشاره نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید